مقالات آرشیو خبر ها
یک هافبک خاص

یک هافبک خاص

در جریان پیروزی 2-0 در مقابل میلان ، غیبت یک نفر به شدت احساس می شد : آرتورو ویدال.

ویدال اسب جنگی خط هافبک یوونتوس است و صد البته بهترین بازیکن تیم. اگرچه به خاطر دریافت کارت زرد های بیشمار ، او بازی مقابل میلان را نیز از دست داد. چه اتفاقی افتاد؟ آیا خط هافبک یوونتوس از هم پاشیده شد؟

البته که نه ، آنها 2-0 بازی را بردند. با بازی تماشایی استعداد های جدید میلان ، آدل تاربت ، آندره آ پولی و حضور کاکا ، آنها به خوبی از پس مهار پاول پوگبا و آندره آ پیرلو برآمدند. و به همین دلیل ، کلودیو مارکیزیو ، جایگزین ویدال در زمین ، کار بسیار زیادی در خط هافبک ، چه در فاز دفاعی و چه بازی سازی در حمله بر عهده داشت.

و این مساله ما را به این سوال قدیمی که در ابتدای فصل مدام بر سر زبان ها بود بر می گرداند ، آیا واقعا مارکیزیو کارایی خود را در یووه ، کم یا زیاد ، از دست داده است؟

اکنون که بیشتر بازی های فصل را پشت سر گذاشته ایم این سوال مضحک به نظر می رسد ، زیرا که دیگر کسی اینگونه به کلودیو نگاه نمی کند.

در ابتدای فصل ، درخشش پاول پوگبا فرصت بازی را از مارکیزیو گرفت و فرم نامناسب مارکیزیو با فرم درخشان پوگبا در آن مقطع زمانی ، مقایسه می شد.

هرچند ، با وجود جابجایی های بسیاری تا اینجای فصل در خط ، افت اندک فرم پوگبا و درخشش دوباره مارکیزیو ، دیگر همه دریافتند که آن ها بازیکنانی بزرگند و این تغییر فرم ها طبیعی است. کنته معمولا ترکیب خود را بر اساس بازیکنانی که در بهترین فرم خود قرار دارند می چیند و از آن مهمتر بازیکنانی را انتخاب می کند که توانایی تغییر پست داشته باشند.

علاوه بر آن ، کافی است به بازی در برابر رئال مادرید نگاهی بیاندازید تا به ارزش های مارکیزیو برای کنته پی ببرید ، جایی که کنته او را در یک پست کاملا غیر تخصصی گذاشت ، وینگر تهاجمی ، در حالی که در تمرینات از او به عنوان هافبک وسط استفاده می کرد. مارکیزیو بازیکنی است که کنته اغلب از او می خواهد تا چنین نقش هایی را پر کند ، درست مانند زمانی که در انتهای فصل پیش کنته با ترکیب 3-5-1-1 بازی می کرد.

که ابن ها را می توان در کنار موفقیت مارکیزیو در پست هافبک کناری در زمان دل نری گذاشت. حال چنانچه این توانایی تطبیق پذیری خوب یا بد باشد ، کلودیو را تبدیل به بازیکنی بسیار خاص کرده است. همچنین این شانس را به او داده است تا بتواند بازی های بیشتری را ، اگرچه در پست های غیر تخصصی ، به میدن رود.

این روزها مارکیزیو بار دیگر همه کاره بودن خود را ثابت کرده است. او اکنون توانایی بازی در پست هافبک بازیساز را نیز به لیست توانایی های بالقوه اش برای بازی در خط هافبک اضافه کرده است. با مصدومیت آندره آ پیرلو در ماه دسامبر ، مارکیزیو برای اولین بار جایگزین پیرلو شد. این جایگزینی در ابتدا کمی عجیب به نظر می رسید اما بعد از گذشت 30 دقیقه از بازی ، مارکیزیو نشان داد که چیز جدیدی به یوونتوس کنته اضافه کرده است که کمبود آن به شدت احساس می شد : یک گزینه دوم واقعی و خوب برای پست هافبک بازیساز.

با وجود این مطالب ، مارکیزیو هنوز هم یک هافبک عالی در پست قدیمی خودش ، هافبک باکس تو باکس ، است همانطور که در بازی با میلان در این پست حضور داشت. اگرچه ممکن است او به خوبی ویدال در این پست نباشد اما او همیشه در کارهای دفاعی عالی بوده است. با حضور پوگبا ، مهارت و قدرت تهاجمی خط هافبک افزایش می یابد و او معمولا در دفاع نیز خوب ظاهر می شود.

هرچند ، قدرت پوگبا در جنبه دفاعی بازیش نمایان نمی شود در حالیکه مارکیزیو بطور کامل یک اسب جنگی است. در واقع ، هنگامی که مارکیزیو در زمین حضور ندارد ، یک خلاء دفاعی قابل توجه در سمت چپ ترکیب یوونتوس احساس می شود. و این در مشکلات دفاعی یووه که در این فصل به خوبی نمایان شده کاملا مشاهده می شود ، که ارتباط مستقیمی با ترکیب منتخب کنته برای بازی ها دارد.

او اغلب زحمت زیادی برای "نامرئی شدن" در زمین می کشد. این بدین معنی است که او بشدت مشغول گرفتن فضا از بازیکنان حریف است ، که باعث می شود که آنها اغلب نتوانند به هم تیمی هایشان پاس بدهند و کارهای مازادی را انجام می دهند که از چشم دوربین ها به دور است. در چشم یک بیننده تلوزیونی ، مارکیزیو نسبتا در اکثر مواقع در قاب تصویر نیست. کافیست یک بار بازی را از نزدیک مشاهده کنید تا بدانید مارکیزیو چقدر در حین بازی پرکار است.


" تیم ترجمه انجمن یوونتوس "
«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
سهیل شناس خوش
سهیل شناس خوش«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: